Product added to cart
Zawory Blow Off
Zawór zrzutowy/zawór nadmiarowy uwalnia ciśnienie z turbosprężarki, gdy przepustnica jest zamknięta. Turbosprężarka obraca się i nadal wytwarza ciśnienie po zwolnieniu pedału przyspieszenia. Powietrze nie ma wtedy dokąd uciec, a kiedy uderza w zamkniętą przepustnicę, turbosprężarka zostaje nagle zmuszona do zatrzymania się, co może spowodować uszkodzenie. Gdy zamontowany jest zawór spustowy, wykrywa on podciśnienie w rurze wlotowej i otwiera zawór. Dzięki temu powietrze z turbosprężarki może wydostać się przez zawór spustowy, zamiast uderzać w przepustnicę i hamować turbosprężarkę.
W silnikach wyposażonych w przepływomierze powietrza należy zastosować zawór recyrkulacyjny lub hybrydowy, tak aby uwolnione powietrze wracało do rury dolotowej pomiędzy przepływomierzem powietrza a turbosprężarką.
W samochodach wyposażonych w czujnik MAP (ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym) wszystkie typy zaworów zrzutowych działają dobrze.
Zaletą posiadania zaworu zrzutowego jest zwiększenie żywotności turbosprężarki i skrócenie czasu rozruchu turbosprężarki po zmianie biegu lub w innych sytuacjach, gdy na krótko zmniejszysz przepustnicę.