Product added to cart
GFB, EX50 – Zewnętrzny zawór upustowy 50 mm
Cena Promocyjna 2 907,25 zł Cena Katalogowa 3 092,82 zł
SKU
7001
Zaprojektowany, aby poradzić sobie z brutalnymi warunkami ekstremalnych temperatur spalin, EX50 charakteryzuje się nie tylko ogromną przepustowością, ale także kompaktowymi rozmiarami, nieporównywalnymi z konkurencją w przypadku wastegate 50 mm.
Zobacz wszystkie specyfikacjeGFB, EX50 – Zewnętrzny zawór upustowy 50 mm jest do kupienia w przyrostach co 1
Zaprojektowany, aby poradzić sobie z brutalnymi warunkami ekstremalnych temperatur spalin, EX50 charakteryzuje się nie tylko ogromną przepustowością, ale także kompaktowymi rozmiarami, nieporównywalnymi z konkurencją w przypadku wastegate 50 mm.
- W zestawie ze sprężyną 13psi
- Dostępne są również sprężyny 7 psi i 9 psi, które można łączyć z dostarczoną sprężyną 13 psi w różnych kombinacjach, aby umożliwić ciśnienie doładowania wynoszące 7, 9, 13, 16, 20, 22 i 29 psi.
- Korpus, zawór i gniazdo wykonane są ze stali nierdzewnej odpornej na wysokie temperatury
- Obudowa siłownika wykonana z kęsów aluminium 7075 – znacznie mocniejsza i twardsza niż 6061
- Testy przepływu pokazują, że przy tym samym skoku zaworów EX50 przewyższa najbliższego konkurenta o 18%
- Wewnętrzna osłona zaworu chroni trzpień zaworu przed nadmiernym nagrzewaniem i zapobiega sklejaniu się węgla
- Silikonowa membrana toczna wzmocniona Nomexem typu top-hat zapewniająca dłuższy skok zaworu
- System mocowania zaciskowego V-Band dostarczany z adapterami do przyspawania ze stali nierdzewnej 304.
5 psi = 0,34 bara
7 psi = 0,48 bara
10 psi = 0,69 bara
12 psi = 0,83 bara
15 psi = 1,03 bara
17 psi = 1,17 bara
22 psi = 1,52 bara
Naszym głównym celem w przypadku EX50 było stworzenie wastegate'a o bardzo dużej przepustowości w obudowie możliwie najmniejszej fizycznie. Osiągnięto to dzięki zastosowaniu projektowania CAD, co pozwoliło zminimalizować ilość niepotrzebnych elementów (szczególnie na siłowniku).
Dobry przepływ wokół zaworu grzybkowego zależy od gładkiej i dużej powierzchni miski, do której zawór się unosi. Wiele marek nie zapewnia wystarczającej ilości miejsca wokół głowicy zaworu, aby zapewnić dobry przepływ, zamiast tego polega na zwiększeniu skoku zaworu jako rozwiązaniu łagodzącym.
Joe Signorelli z Rotormaster i GAS Motorsport przeprowadził szeroko zakrojone testy EX50, różnych silników obwodowych i hamulcowych o dużej mocy (zarówno tłokowych, jak i obrotowych), a przede wszystkim zupełnie nowej Celiki napędzanej silnikiem 2JZ.
O EX50 Joe mówi: „Nie mógłbym być bardziej zadowolony z jego działania. Nasz samochód torowy zjeżdża do boksów po wyścigu ze świecącym kolektorem, a doładowanie nigdy się nie zmienia”.
Napisz własną recenzję