Potrzebujesz pomocy? (22) 308 93 95

do88 Kolektor chłodnicy doładowania MERA, BMW G-Serie (B58) / Toyota GR Supra A90

Cena Promocyjna 14 335,00 zł Cena Katalogowa 15 250,00 zł
SKU
ICM-430-G

Ta wydajna chłodnica powietrza jest częścią naszej serii MERA! MERA, jak w więcej, oznacza więcej chłodzenia, lepszy przepływ powietrza, większą wydajność. Po prostu MERA !

Zobacz wszystkie specyfikacje
do88 Kolektor chłodnicy doładowania MERA, BMW G-Serie (B58) / Toyota GR Supra A90 jest do kupienia w przyrostach co 1
do88 Zestaw akcesoriów do kolektora chłodnicy dolotowej B58 Poprzednie do88 Zestaw akcesoriów do kolektora chłodnicy dolotowej B58

Zwiększ wydajność swojego silnika B58 dzięki kolektorowi chłodnicy powietrza doładowującego MERA do88!


Tło
Silnik B58, wprowadzony kilka lat temu wraz z serią F, okazał się prawdziwym klejnotem wśród silników, zdolnym do osiągania wysokiej mocy z doskonałym charakterem. Istnieje jednak kilka słabych punktów, które należy rozwiązać, zarówno pod względem wydajności, jak i niezawodności. B58 jest wyposażony w chłodnicę powietrza doładowującego typu woda-powietrze, która jest połączona z umieszczonym z przodu wymiennikiem ciepła (chłodnicą wody). Wymiennik ciepła służy do chłodzenia wody krążącej w chłodnicy powietrza doładowującego, co z kolei pomaga rozproszyć ciepło z powietrza doładowującego przed jego wejściem do silnika. Chłodnica powietrza doładowującego jest zintegrowana z kolektorem dolotowym w B58, co czyni ją skomplikowaną i gęstą konstrukcją, wymagającą od nas jako producenta części zamiennych dokładności w projektowaniu i wykonywaniu.

Wyzwania związane z fabrycznymi komponentami
Właściciele dostrojonych silników B58 często stają w obliczu problemu szybkiego nagrzewania się układu chłodzenia powietrza doładowującego, szczególnie gdy pojazd jest używany na torze wyścigowym. Podwyższona temperatura powietrza dolotowego może spowodować, że ECU zmniejszy moc wyjściową, a nawet przełączy samochód w tryb awaryjny. Regularna, dynamiczna jazda ulicą również może powodować podobne problemy.

Ponadto fabrycznie zainstalowany system wtrysku bezpośredniego, z jego oczywistymi zaletami, nie nadaje się do zastosowań o dużej mocy lub do elastycznego wykorzystania paliwa etanolowego. Aby móc wtryskiwać więcej paliwa, wielu decyduje się na instalację przekładek wtryskiwaczy paliwa między kolektorem dolotowym a głowicą cylindra. Wadą tego rozwiązania jest to, że ustawia wtryskiwacze pod dziwnym kątem. W rezultacie paliwo uderza w ścianki kanałów dolotowych, co prowadzi do potencjalnego gromadzenia się paliwa.

Jak to często bywa, fabryczne komponenty mogą stać się czynnikami ograniczającymi, gdy dąży się do wysokich poziomów mocy, szczególnie pod względem przepływu powietrza. Fabryczny (OE) kolektor dolotowy jest takim komponentem, który nie tylko ogranicza przepływ powietrza, ale również stwarza znaczne ryzyko pęknięcia przy wysokich poziomach doładowania, ze względu na swoją plastikową konstrukcję.


Rozwiązanie do88

Ta wydajna chłodnica powietrza jest częścią naszej serii MERA! MERA, jak w więcej, oznacza więcej chłodzenia, lepszy przepływ powietrza, większą wydajność. Po prostu MERA !

Rdzeń Garrett Motorsport
Nasz kolektor MERA ma rdzeń powietrze-woda o konstrukcji Bar&Plate, wykonany przez cenioną firmę Garrett Motorsport, wyznaczając branżowy standard jakości i wydajności. Jego konstrukcja obejmuje cienkie, gęsto ułożone żebra chłodzące, które zapewniają wyjątkowo wydajny transfer ciepła. Rdzeń ma grubość dokładnie 102 mm (4 cale), co maksymalizuje jego skuteczność w tym konkretnym zastosowaniu. Zarówno charakterystyka żeber powietrznych, jak i wodnych została poddana skrupulatnej ocenie w celu uzyskania idealnej równowagi między optymalnym chłodzeniem a przepływem powietrza.

Innowacyjnie zaprojektowane zbiorniki końcowe odlewane
Powietrze doładowujące i woda chłodząca są równomiernie rozprowadzane po rdzeniu dzięki starannie zaprojektowanym, odlewanym zbiornikom końcowym. Opracowanie tych zbiorników końcowych obejmowało kompleksowy proces, w tym skanowanie 3D, wiele iteracji projektu, a następnie analizę obliczeniową dynamiki płynów (CFD) i drukowanie 3D, zanim dotarliśmy do ostatecznego prototypu. Zdecydowaliśmy się na odlewane zbiorniki końcowe zamiast obróbki CNC. Odlewanie umożliwia uzyskanie złożonych kształtów, które lepiej spełniają pożądaną funkcję. Dla nas maksymalna wydajność jest ważniejsza od czynnika blichtru!

Zgodność pokrywy silnika
Kluczowym celem podczas opracowywania naszej chłodnicy powietrza doładowującego do88 było zapewnienie jej zgodności ze standardową pokrywą silnika. Nie trzeba dodawać, że entuzjaści wolą zachować oryginalny wygląd komory silnika, jeśli to możliwe. Mając to na uwadze, włożyliśmy znaczny wysiłek w zaprojektowanie chłodnicy powietrza doładowującego, która nie tylko zapewnia znaczną poprawę wydajności, ale także mieści się pod pokrywą silnika. Udało nam się nawet sprostać trudnemu zadaniu umieszczenia naszej pomocniczej listwy paliwowej pod pokrywą silnika. Diabeł tkwi w szczegółach i do tej pory ta wyjątkowa cecha odróżnia zestaw do88 od konkurencji. Konstrukcje o wysokiej wydajności powstają zazwyczaj z inicjatywy entuzjastów, którzy cenią sobie zarówno wygląd, jak i bezkompromisową wydajność.


Główne cechy

Wszechstronna konstrukcja kolektora: od wtrysku paliwa po modyfikacje mocy
Nasz zbiornik wylotowy kolektora jest wstępnie skonfigurowany, aby pomieścić dodatkowy wtrysk paliwa do portu. W zestawie znajduje się specjalnie wykonana listwa paliwowa z żeńskimi gwintami AN-8, którą można łatwo zainstalować w zbiorniku wylotowym. Zaprojektowaliśmy ją tak, aby była zgodna z wtryskiwaczami paliwa Injector Dynamics ID1050x-34-14 lub Bosch EV14 Compact (K). Jeśli zdecydujesz się nie używać wtrysku paliwa do portu, dla Twojej wygody dostarczamy zaślepki wtryskiwaczy. Ponadto każdy kanał cylindra na zbiorniku wylotowym jest wyposażony w port 1/8” NPT, odpowiedni do wtrysku podtlenku azotu lub metanolu — powszechnie stosowana modyfikacja mocy dla silnika B58 (w zestawie znajdują się zaślepki).

Dodatkowe pomiary i porty próżniowe
Zintegrowane z bokiem zbiornika wlotowego kolektora, do88 wbudowało 3-portową podkładkę bezpośrednio w odlew. Ta funkcja zapewnia elastyczność pomiaru dodatkowych parametrów lub służy jako dodatkowe źródło próżni. Jeżeli nie chcesz korzystać z tych trzech portów 1/8” NPT, w dołączonym zestawie znajdują się zaślepki uszczelniające.

Dwa porty BSPT 1/8” są strategicznie rozmieszczone na górze tylnego zbiornika na wodę. Porty te pełnią dwie funkcje. Mogą być używane do monitorowania temperatury wody wlotowej i wylotowej, ale działają również jako porty odpowietrzające, wspomagając proces odpowietrzania, zapewniając skuteczne usunięcie całego powietrza z kolektora dolotowego. Dla wygody w dołączonym zestawie osprzętu znajdują się korki BSPT 1/8”.

Zaawansowane zarządzanie termiczne
W zestawie z kolektorem dolotowym znajduje się specjalna bariera termiczna, zaprojektowana w celu izolowania aluminiowego kolektora dolotowego od przewodzenia ciepła z głowicy cylindra. Ta bariera skutecznie obniża temperatury powietrza dolotowego (IAT), zwiększa wydajność chłodnicy powietrza doładowującego i pomaga zminimalizować problem pochłaniania ciepła. W przeciwieństwie do plastikowego kolektora dolotowego OE, kolektor do88 jest wykonany z aluminium, które wytrzymuje wyższe ciśnienia doładowania. Bariera termiczna zmniejsza przewodzenie ciepła, typowe dla elementów aluminiowych. Przekładka ma solidne uszczelnienie, uzyskane dzięki specjalnie wykonanym, wysokiej jakości pierścieniom uszczelniającym FKM-silikon. Te pierścienie uszczelniające są instalowane w precyzyjnie obrobionych rowkach w celu zapewnienia bezpiecznego dopasowania. Takie podejście zapewnia znacznie lepsze uszczelnienie w porównaniu z metodami innych konkurentów, które często polegają na mniej niezawodnych środkach uszczelniających.

Dołączone korki i zaślepki do personalizacji kolektora
Jeśli chcesz uszczelnić połączenie podciśnienia skrzyni korbowej na zbiorniku wylotowym kolektora, dołączono specjalnie do tego celu dołączoną zaślepkę. Dodatkowo, zapewniono nasadkę do zamknięcia połączenia przewodu odpowietrzającego zbiornika paliwa na wlocie kolektora. Te porty są zwykle blokowane w przypadku wyższych wyjść, więc je dołączamy.


Szczegóły produktu:

  • Wykorzystuje wydajny, klasy motorsportowej, rdzeń chłodnicy powietrza i wody Bar&Plate firmy Garrett o grubości 102 mm (4”). 11 rzędów chłodzenia wodnego, OE 6 rzędów.
  • Niższa temperatura powietrza wlotowego w identycznych warunkach: 23°C w porównaniu do OEM 41°C. Dokładne wartości można znaleźć na diagramach pod zdjęciami produktów.
  • Więcej powietrza do silnika, mniejsze przeciwciśnienie i lepszy przepływ powietrza! Przepływ powietrza przy spadku ciśnienia 0,1 bar / 1,45 psi: 874 CFM (595 CFM), o 47% więcej! Zobacz diagram pod zdjęciami produktu.
  • Maksymalny przyrost mocy 5 KM! Zmierzone w samochodzie z bootmod3 Stage 2+ (BMW 340i 2017).
  • Największy przyrost mocy w średnim zakresie obrotów, wynoszący 18 KM!
  • Najwyższy przyrost momentu obrotowego wynoszący 28 Nm!
  • Zaprojektowano w oprogramowaniu SolidWorks przy użyciu metody obliczeniowej mechaniki płynów (CFD).
  • Łatwy dostęp do odłączanego filtra oleju umożliwia szybką wymianę oleju – nie ma potrzeby demontażu kolektora przy każdej wymianie oleju.
  • Zintegrowana płytka czujnika z trzema portami 1/8″ NPT umożliwiającymi pomiar dodatkowych parametrów (w zestawie znajdują się korki uszczelniające).
  • W zestawie listwa paliwowa (w wersji MERA) do dodatkowego wtrysku paliwa przez górny kanał dolotowy.
  • W zestawie znajdują się świece wtryskowe dla każdego cylindra.
  • Oddzielne porty 1/8″ NPT na górze każdego cylindra do wtryskiwania podtlenku azotu lub metanu (w zestawie znajdują się korki uszczelniające).
  • Indywidualne odpowietrzniki 1/8″ BSPT dla obu przyłączy wlotowych/wylotowych wody z tyłu kolektora umożliwiają łatwe odpowietrzanie układu (w zestawie znajdują się korki uszczelniające).
  • Konstrukcja typu plug-and-play, nie wymagająca żadnych modyfikacji podczas instalacji.
  • W zestawie znajdują się wszystkie niezbędne uchwyty potrzebne do montażu różnych podzespołów, takich jak wiązki przewodów i pokrywa silnika.
  • Można zainstalować z oryginalnymi lub zamiennymi osłonami silnika (z połączeniami OE). Pasuje nawet po niewielkich modyfikacjach, gdy pracuje z pomocniczym wtryskiem paliwa.
  • W zestawie znajduje się dystansowa bariera termiczna, zaprojektowana tak, aby izolować aluminiowy kolektor dolotowy przed przewodzeniem ciepła z głowicy cylindra.
  • W zestawie znajdują się specjalnie wykonane, wysokiej jakości pierścienie uszczelniające z silikonu FKM, zarówno do dystansu termicznego, jak i kolektora dolotowego (w sumie 12 szt.).
Więcej informacji
Markado88
Montowane w autach

Toyota GR Supra MK5 (A90)
Silnik: B58 Gen 2
Rok modelowy: 2019 -

BMW 2' M240i M240iX (G42)
Silnik: B58 Gen 2
Rok modelowy: 2021 -

BMW 3' M340i M340iX (G20 G21)
Silnik: B58 Gen 2
Rok modelowy: 2018 -

BMW 4' M440i M440iX (G22 G23 G26)
Silnik: B58 Gen 2
Rok modelowy: 2021 -

BMW 5' 540i 540iX (G30 G31)
Silnik: B58 Gen 2
Rok modelowy: 2018 -

BMW 6' 640i 640iX (G32)
Silnik: B58 Gen 2
Rok modelowy: 2018 -

BMW 7' 740i 745e (G11) G12)
Silnik: B58 Gen 2
Rok modelowy: 2018 -

BMW 8' 840i 840iX (G11 G12)
Silnik: B58 Gen 2
Rok modelowy: 2018 -

BMW X3 M40iX (G01)
Silnik: B58 Gen 2
Rok modelowy: 2018 -

BMW X4 M40iX (G02)
Silnik: B58 Gen 2
Rok modelowy: 2018 -

BMW X5 40iX (G05)
Silnik: B58 Gen 2
Rok modelowy: 2017 -

BMW X6 40iX (G06)
Silnik: B58 Gen 2
Rok modelowy: 2018 -

BMW X7 40iX (G07)
​​Silnik: B58 Gen 2
Rok modelowy: 2017 -

BMW Z4 M40i (G29)
Silnik: B58 Gen 2
Rok modelowy: 2017 -

Numery OE

11618647977

Napisz własną recenzję
Napisz opinię o produkcie:do88 Kolektor chłodnicy doładowania MERA, BMW G-Serie (B58) / Toyota GR Supra A90
Twoja ocena
To Top
do88 Kolektor chłodnicy doładowania MERA, BMW G-Serie (B58) / Toyota GR Supra A90
do88 Kolektor chłodnicy doładowania MERA, BMW G-Serie (B58) / Toyota GR Supra A90
Cena Promocyjna 14 335,00 zł Cena Katalogowa 15 250,00 zł
Dodaj do listy życzeń
Help
Shop
Account
Wishlist
0 Cart