Potrzebujesz pomocy? (22) 308 93 95

do88 Kolektor chłodnicy doładowania, BMW Seria F GEN 1 (B58)

Cena Promocyjna 8 899,27 zł Cena Katalogowa 9 467,31 zł
SKU
ICM-440-K
Silnik B58, wprowadzony w serii F, okazał się prawdziwą perełką wśród silników, zapewniających wysoką moc i wspaniały charakter. Istnieje jednak kilka tygodni, które wymagają rozwiązania, zarówno pod względem wydajności, jak i niezawodności.
Zobacz wszystkie specyfikacje
do88 Kolektor chłodnicy doładowania, BMW Seria F GEN 1 (B58) jest do kupienia w przyrostach co 1

Zwiększ wydajność swojego silnika B58 dzięki kolektorowi chłodnicy doładowania do88!

Tło
Silnik B58, wprowadzony w serii F, okazał się prawdziwą perełką wśród silników, zapewniających wysoką moc i wspaniały charakter. Istnieje jednak kilka tygodni, które wymagają rozwiązania, zarówno pod względem wydajności, jak i niezawodności. Model B58 jest wyposażony w chłodnicę powietrza ładującego typu woda-powietrze połączoną z umieszczonym z przodu wymiennikiem ciepła (chłodnica wodna). Wymiennik ciepła służy do chłodzenia wody przepływającej przez chłodnicę powietrza doładowującego, co z kolei pomaga odprowadzić ciepło z powietrza doładowującego, zanim dostanie się ono do silnika. Chłodnica powietrza doładowującego jest zintegrowana z kolektorem dolotowym w B58, co czyni ją skomplikowaną i gęstą konstrukcją, wymagającą dokładności w projektowaniu i wykonaniu przez nas, jako producenta rynku części zamiennych.

Wyzwania związane z komponentami fabrycznymi
Właściciele tuningowanych silników B58 często spotykają się z problemem szybkiego wchłaniania ciepła w układzie chłodzenia powietrza doładowującego, szczególnie gdy pojazd jest używany na torze. Podwyższona temperatura powietrza dolotowego może skłonić ECU do zmniejszenia mocy wyjściowej lub nawet przełączenia samochodu w tryb awaryjny. Regularna, dynamiczna jazda uliczna może również powodować podobne problemy.

Ponadto montowany fabrycznie układ bezpośredniego wtrysku paliwa, ze swoimi oczywistymi zaletami, nie nadaje się dobrze do zastosowań wymagających dużej mocy lub stosowania etanolu w trybie Flex Fuel. Aby móc wtryskiwać więcej paliwa, wiele osób decyduje się na zainstalowanie elementów dystansowych lewego wtryskiwacza paliwa pomiędzy kolektorem dolotowym a głowicą cylindrów. Wadą tego rozwiązania jest to, że ustawia wtryskiwacze pod dziwnym kątem. W rezultacie paliwo uderza w ścianki kanałów dolotowych, co może powodować powstawanie kałuż.

Jak to często bywa, komponenty fabryczne mogą stać się czynnikami ograniczającymi, gdy dąży się do uzyskania wysokiego poziomu mocy, szczególnie pod względem przepływu powietrza. Fabryczny kolektor dolotowy (OE) jest takim elementem, który nie tylko ogranicza przepływ powietrza, ale także stwarza znaczne ryzyko pękania przy wysokich poziomach doładowania, ze względu na swoją plastikową konstrukcję.


Rozwiązanie do88

Rdzeń pręta i płyty
Nasz kolektor jest wyposażony w rdzeń powietrzno-wodny o konstrukcji Bar&Plate, który zawiera gęsto ułożone żebra chłodzące, zapewniające doskonały transfer ciepła. Rdzeń ma dokładnie 102 mm (4 cale) grubości, co maksymalizuje jego skuteczność w tym konkretnym zastosowaniu. Zarówno charakterystyka żeber powietrznych, jak i wodnych została poddana dokładnej ocenie, aby osiągnąć idealną równowagę pomiędzy optymalnym chłodzeniem i przepływem powietrza.

Innowacyjno zaprojektowane zbiorniki z odlewu końcowego
Powietrze doładowujące i woda chłodząca są równomiernie rozprowadzane w rdzeniu poprzez starannie zaprojektowane, odlewane zbiorniki końcowe. Opracowanie tych zbiorników końcowych obejmowało kompleksowy proces, obejmujący skanowanie 3D, wiele iteracji projektu, a następnie analizę obliczeniowej dynamiki płynów (CFD) i drukowanie 3D, zanim powstał ostateczny prototyp. Zdecydowaliśmy się na odlewane zbiorniki końcowe zamiast obróbki CNC. Odlewanie umożliwia tworzenie złożonych kształtów, które lepiej spełniają pożądaną funkcję. Dla nas maksymalna wydajność zastępuje efekt blasku!

Kompatybilność osłony silnika
Celem podczas opracowywania naszego kolektora do88 było zachowanie kompatybilności ze standardową osłoną silnika. Jest rzeczą oczywistą, że wielu entuzjastów woli, jeśli to możliwe, zachować oryginalny wygląd komory silnika. Mając to na uwadze, włożyliśmy znaczny wysiłek w zaprojektowanie chłodnicy powietrza doładowującego, która nie tylko znacząco poprawia wydajność, ale także umożliwia wykorzystanie osłony silnika. Udało nam się sprostać trudnemu zadaniu polegającemu na umieszczeniu kolektora pod pokrywą silnika.

Co więcej, po modyfikacjach możliwe jest również zintegrowanie naszej pomocniczej szyny paliwowej. W tym celu należy usunąć materiał wygłuszający znajdujący się pod pokrywą silnika i maską. Dodatkowo standardowe kołki mocujące pokrywę silnika należy wymienić na dłuższe, które znajdują się w naszym zestawie. Należy pamiętać, że zamontowanie pokrywy silnika w tej podwyższonej pozycji powoduje zbliżenie jej do maski; w celu zwiększenia prześwitu można wykonać niewielkie przycięcie lub zmianę kształtu konstrukcji nośnej maski. Sprawdziliśmy tę kompatybilność wyłącznie w modelach BMW 340i F30/F31.

Diabeł tkwi w szczegółach i jak dotąd ta wyjątkowa funkcja wyróżnia zestaw do88 na tle konkurencji. Konstrukcje o wysokiej wydajności są zwykle tworzone przez entuzjastów, którzy bezkompromisowo cenią wygląd równie wysoko, jak samą wydajność.


Kluczowe funkcje

Wszechstronna konstrukcja kolektora: od wtrysku paliwa po modyfikacje mocy
Nasz zbiornik wylotowy kolektora jest wstępnie skonfigurowany tak, aby pomieścić wtrysk paliwa przez port pomocniczy. Wykonaną na zamówienie szynę paliwową z gwintem żeńskim AN-8 można zakupić osobno, co umożliwia łatwy montaż na zbiorniku wylotowym. Zaprojektowaliśmy go pod kątem kompatybilności z wtryskiwaczami paliwa Injector Dynamics ID1050x-34-14 lub Bosch EV14 Compact (K). Jeśli zdecydujesz się nie używać wtrysku paliwa do portu, dla Twojej wygody zapewniamy zaślepki wtryskiwaczy. Dodatkowo każda prowadnica cylindra na zbiorniku wylotowym jest wyposażona w przyłącze 1/8” NPT, odpowiednie do wtrysku azotu lub metanolu – powszechnie stosowana modyfikacja mocy w silniku B58 (korki uszczelniające w zestawie).

Dodatkowe porty pomiarowe i próżniowe
Zintegrowany z boku zbiornika wlotowego kolektora, do88 zawiera 3-portową podkładkę bezpośrednio w odlewie. Ta funkcja zapewnia elastyczność pomiaru dodatkowych parametrów lub służy jako dodatkowe źródło podciśnienia. Jeśli zdecydujesz się nie używać tych trzech portów 1/8” NPT, zatyczki uszczelniające znajdują się w dołączonym zestawie sprzętu.

Zaawansowane zarządzanie temperaturą
Do kolektora dolotowego dołączona jest specjalna przekładka stanowiąca barierę termiczną, zaprojektowaną tak, aby izolować aluminiowy kolektor dolotowy od przewodzącego ciepła z głowicy cylindrów. Bariera ta skutecznie obniża temperaturę powietrza dolotowego (IAT), zwiększa wydajność chłodnicy powietrza doładowującego i pomaga zminimalizować problem wchłaniania ciepła. W przeciwieństwie do plastikowego kolektora dolotowego OE, kolektor do88 jest wykonany z aluminium i jest w stanie wytrzymać wyższe ciśnienia doładowania. Przekładka stanowiąca barierę termiczną zmniejsza przewodzący przepływ ciepła, typowy dla elementów aluminiowych. Element dystansowy posiada solidną uszczelkę, uzyskaną dzięki wykonanym na zamówienie, wysokiej jakości silikonowym o-ringom FKM. Te pierścienie uszczelniające są instalowane w precyzyjnie obrobionych rowkach, aby zapewnić bezpieczne dopasowanie. To podejście zapewnia znacznie lepsze uszczelnienie w porównaniu z metodami innych konkurentów, którzy często opierają się na mniej niezawodnych środkach uszczelniających.

Szczegóły produktu:

  • Wykorzystuje wysokowydajny rdzeń intercoolera typu Bar&Plate typu powietrze-woda o grubości 102 mm (4”). 11 rzędów chłodzenia wodą, 6 rzędów OE.
  • Niższa temperatura powietrza na wlocie w identycznych warunkach: 26°C w porównaniu do OEM 40°C. Dokładne dane liczbowe znajdują się na schematach pod zdjęciami produktów.
  • Więcej powietrza do silnika, mniejsze przeciwciśnienie i lepszy przepływ powietrza! Przepływ powietrza przy spadku ciśnienia 0,1 bara / 1,45 psi: 873 CFM (615 CFM), 42% więcej! Patrz diagram pod zdjęciami produktów.
  • Maksymalny przyrost mocy 5 KM! Zmierzone w samochodzie z bootmod3 Stage 2+ (BMW 340i 2017).
  • Najwyższy wzrost mocy w średnim zakresie wynoszący 18 KM!
  • Najwyższy przyrost momentu obrotowego wynoszący 28 Nm!
  • Zaprojektowany w SolidWorks przy użyciu obliczeniowej dynamiki płynów (CFD).
  • Łatwy dostęp do wykręcanego filtra oleju w celu szybkiej wymiany oleju – nie ma potrzeby zdejmowania kolektora przy każdej wymianie oleju.
  • Zintegrowana podkładka sensoryczna z trzema portami 1/8″ NPT do pomiaru dodatkowych parametrów (zatyczki uszczelniające w zestawie).
  • Opcjonalna szyna paliwowa (nie dołączona) do wtrysku pomocniczego górnego otworu zasilającego.
  • W zestawie świece wtryskowe dla każdej prowadnicy cylindra.
  • Indywidualne porty 1/8″ NPT na górze każdej prowadnicy cylindra do wtrysku azotu lub metanu (zatyczki uszczelniające są w zestawie).
  • Konstrukcja typu plug-and-play, nie wymagająca żadnych modyfikacji podczas instalacji.
  • W zestawie znajdują się wszystkie niezbędne wsporniki potrzebne do różnych podzespołów, takie jak wiązki przewodów i pokrywa silnika.
  • Możliwość montażu z osłoną silnika OE. Pasuje nawet do modyfikacji podczas pracy z szyną paliwową wtrysku dodatkowego portu (potwierdzono tylko w BMW 340i F30/F31).
  • W zestawie przekładka z barierą termiczną, zaprojektowana tak, aby izolować aluminiowy kolektor dolotowy przed przewodzącym ciepłem z głowicy cylindrów.
  • Wykonane na zamówienie, wysokiej jakości silikonowe pierścienie typu O-ring FKM, dołączone zarówno do przekładki bariery termicznej, jak i kolektora dolotowego (w sumie 12 sztuk).
Więcej informacji
Markado88
Montowane w autach

BMW 1' M140i M140iX (F20 F21)
Silnik: B58 Gen 1
Lata modelowe: 09.2015 -

BMW 2' M240i M240iX (F22 F23)
Silnik: B58 Gen 1
Lata modelowe: 09.2015 -

BMW 3' 340i 340iX (F30 F31 F34)
Silnik: B58 Gen 1
Lata modelowe: 10/2014 -

BMW 4' 440i 440iX (F32 F33 F36)
Silnik: B58 Gen 1
Lata modelowe: 03.2015 -

BMW 5' 540i 540iX (G30 G31)
Silnik: B58 Gen 1
Lata modelowe: 10/2015 -

BMW 6' 640i 640iX (G32)
Silnik: B58 Gen 1
Lata modelowe: 09.2016 -

BMW 7' 740i 740iX (G11 G12)
Silnik: B58 Gen 1
Lata modelowe: 10/2014 -

BMW X3 M40iX (G01)
Silnik: B58 Gen 1
Lata modelowe: 10/2016 -

BMW X4 M40iX (G02)
Silnik: B58 Gen 1
Lata modelowe: 03.2017 - 

Numery OE11618603913
Napisz własną recenzję
Napisz opinię o produkcie:do88 Kolektor chłodnicy doładowania, BMW Seria F GEN 1 (B58)
Twoja ocena
To Top
do88 Kolektor chłodnicy doładowania, BMW Seria F GEN 1 (B58)
do88 Kolektor chłodnicy doładowania, BMW Seria F GEN 1 (B58)
Cena Promocyjna 8 899,27 zł Cena Katalogowa 9 467,31 zł
Dodaj do listy życzeń
Help
Shop
Account
Wishlist
0 Cart